En ren arbetsmiljö är viktig både för anställda och kunder

En ren kontorsmiljö håller allergier och sjukdomar borta, samtidigt som den har positiva effekter på trivseln. Det är något som är bra både för de anställda, kunder och andra besökare.

En ren och fräsch arbetsmiljö är ett måste. Dels minskar sjukfrånvaron, men undersökningar har visat att man också presterar bättre, något som både personalen och företaget tjänar på. Men att kräva att de anställda själva ska sköta städningen är en dålig idé. Då det är bättre att de får ägna sig åt det som de är anställda för att göra. Bästa sättet att säkerställa att kontoret alltid är rent är att anlita en professionell städfirma. Utbudet av städfirmor är stort, framförallt i våra storstäder så det går att hitta prisvärd och anpassad städning för alla slags arbetsplatser.

Så hittar man rätt städfirma

Är man på jakt efter en städfirma som sköter om städningen på kontoret ska man kontakta ett par olika företag och be om ett kostnadsförslag. En seriös städfirma kommer först alltid ut på besök för att titta på lokalerna och de olika behov som man kan tänkas ha. Då har man också chans att ställa frågor och bilda sig en uppfattning, om firman verkar bra och seriös. Men det är också viktigt att be om referenser och att kontakta dessa och ställa frågor. Är de är nöjda med städningen och företaget och finns det något som kan göras bättre? Kontrollera även städföretaget hos Skatteverket så att det inte finns några obetalda skatter. Läs mer om kontorsstädning på denna sida: stockholmkontorsstädning.se

20 jan 2021

Välkommen till bloggen Lär dig städa! Här kommer du att få alla slags nödvändiga och bra tips på hur man lättast städar hemma. Vad det kostar om man anlitar en städfirma. Hur man rengör sitt hem och mycket annat. God läsning!